Jak grać w Among us w prawdziwym życiu – role, głosowanie, spotkania.

W poprzednich wpisach opisywaliśmy ogólne ustawienia gry, oraz opisaliśmy kilka ciekawych zadań do Among Us w prawdziwym życiu.

Jak przypisać Role i zadania w Among us w prawdziwym życiu?

Role:

Przygotujcie taką ilość kartek, żeby starczyło dla każdego. Następnie musicie pomyśleć ile będzie impostorów a ile crewmatów. Dla przykładu: na dziesięciu graczy polecam 2 impostorów, tak jak najczęściej gra się w Among Us, w naszej wersji Among Us w prawdziwym życiu nie będzie inaczej! W Amongu impostorzy wiedzą kim jest drugi impostor – w naszej wersji gry nie będzie inaczej. Po tym, jak każdy poznał swoją rolę w grze – wszyscy muszą zamknąć oczy, wtedy impostorzy otwierają oczy, w ten sposób impostor pozna swojego kompana na przyszłą grę.

Zadania:

Każdy będzie miał do zrobienia jednego krótkiego i jednego długiego taska. Na kartkach zostaną rozpisane różne zadania. każdy ma wziąć jedną kartkę, najlepiej będzie jeśli nikt nie pozna Twoich zadań.

Impostorzy

W Amongu zadaniem impostorów jest eliminacja crewmatów, w naszej grze nie będzie inaczej! Niestety, nasza gra jest pozbawiona ventów czy sabotaży – nie mamy pomysłu jakby to miało działać w Among Us w prawdziwym życiu. Eliminacja crewmatów polegać będzie na lekkim klepnięciu ich. A co z cooldownem? Ten w naszym przypadku wynosił 30 sekund i był idealnym czasem, około tyle czasu zajmowało impostorowi znalezienie kolejnej osoby. W Waszym przypadku ten czas może się wydłużyć lub skrócić – zależy jak duża jest Wasza “mapa”.

Członkowie załogi

Zadaniem członków załogi, podobnie jak w Amongu jest robienie zadań. W naszej wersji gry crewmaci mogą poruszać się tak szybko jak chcą. Tak jak w wirtualnej wersji gry – podczas trawającej rundy nie mogą rozmawiać. W jaki sposób będziemy komunikować się z pozostałymi graczami? Jest na to dość prosty sposób. Możemy rozmawiać przez messengera czy whatsappa, my dla klimatu użyliśmy aplikacji Zello. Aplikacja dostępna jest i na IOSa oraz na Androida. Dzięki tej aplikacji będziemy mogli skontaktować się z resztą załogi np. gdy będziemy chcieli zgłosić działo czy zwołać zebranie. Gdy któryś z członków załogi zginie – musi iść do tablicy z listą graczy i postawić przy sobie krzyżyk. Gdy runda, w której zginął zakończy się – crewmate może wrócić do gry jako duch i skończyć swoje zadania.

Spotkania i głosowania

Spotkania zwołujemy używając wcześniej wspomnianej aplikacji Zello. Ustawiamy minutnik na minutę, wtedy możemy zacząć rozmawiać. Głosowanie odbywa się pod koniec spotkania, któraś z osób liczy do trzech, wtedy każdy wskazuje palcem, na kogo głosuje. Jeśli ktoś chce skipnąć – nie wskazuje palcem na nikogo. Gdy wyrzuciliśmy kogoś, osoba ta musiała się ujawnić. Każda osoba może raz podczas całej gry zwołać zebranie.

Koniec gry.

Tak jak w prawdziwym Amongu – gra kończy się, gdy wszyscy impostorzy zostaną wyrzuceni, gdy wszystkie zadania zostaną wykonane, albo większość crewmatów zostanie wyeliminowana. Po skończonej rundzie możemy ustawić od nowa zadania i bawić się dalej, zabawa jest przednia!

czil_pl_discord_invite

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.